Regn, regn å lite mer regn...

Fy sjutton va de har regnat idag. Gick an första timman på markanden, men sen började vräka ner. När ytterligare en timma passerat blev de bilen hem och god fika istället. Går man på marknad måste man ju helt klart inhandla cocosbollar, smaskens med färska gammeldags cocosbollar. Vi köpte även en lyxlängd, men fy sjutton den var inte färdig bakad. Inte direkt att man åker tillbaka för att reklamera.

Trots regnet fick vi en mysig dag på markanden. Vi hade lurat med oss Marko och Noel också eftersom Matilda jobbade. Det tackar jag min lyckliga stjärna för eftersom Marko kunde bjuda oss på ett gott skratt. Han traskade glatt in i ett tält där de gav gratis massage. Efter 15 min massage skulle gubben visa honom alla deras fina böcker. Den kommentaren kommer jag leva länge på: "Jaså, ni är Scientologer, åh fan". Fidde och jag hade sett de direkt, men vi yppade inget till honom. Alltså den minen...mohahahhahah!

Om 10 min ska gästerna trilla in här. Då bjuds det på stekbord. Ska bli så smaskens. För er som inte ätit de vad kan jag säga, ett bord som man steker t.ex fläskfilé, bacon, korv och majs uppe på. Åh under till har man små fat som lägger t.ex. tomater, champinjoner, lök  å så toppar man med ost. Serveras med potatissallad å nåt gott bröd.
Oj, nu kom visst gästerna å jag som skulle grejat till håret oxå.
Ser fram emot kvällen...hoppas den blir lika lyckad som jag hoppas på.

Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0