Sova hade varit skönt..

Min man klagar på hur jobbigt det är att jobba natt, å hur synd det är om honom som måste vara vaken om nätterna. han får ju iaf sova sammahängande på fm. Tycker han gott kan sluta med att klaga! Dessa tänder gör mig tokig.... Har snart avslutat min andra vecka med sömnbrist. I natt vaknade Douglas vid 1, vid halv fyra tassade Oliver in, Fidde kom hem strax efter de, Douglas vaknar igen vid halv sex, ja har svårt att somna om pga åska vid kvart i sju var de bara till att snällt traska upp för då hade lill mr givetvis bajsat. Nätterna rullar på så här....suck pust å stön! Trodde i mitt stilla sinne att tand nr två skulle ha trängt igenom vid de här laget, men icke.

Ja vet jag ska inte heller klaga de finns de som har värre nätter än ja... Men att få sova en natt sammanhängande hade varit guld värt. Eller iaf få lite uppskattning av sin man över att man sköter om hela hemmet och att han inte behöver gå upp någon natt alls!!! Det är bara ett par ord som behövs för att förgylla ens vardag.
Jag har alltid sett mig själv som att vara en sån person som kan hålla humöret och inte brusa upp för små saker...men när man inte får sova försvinner även mitt goda humör.

Nåja nu är de iaf helg och jag behöver inte göra nåt speciellt mer än att se till att barnen får mat i magen, så de lär bli mkt softisch här vill ja lova. Förhoppningsvis blir de till att umgås i goda vänners lag båda ikväll och imån kväll. Nästa vecka kommer den veckan som jag minst tycker om, fiddes em-vecka...det är fasen alltid något som krånglar då. som de ser ut har jag rätt mkt inbokat vilket är skönt för bara sitta hemma och uggla gör absolut inte saken bättre. När jag ändå har klagat så mkt kan ja ju passa på å klaga lite till....detta eviga kräkande, kan de inte ta å sluta snart jag blir tokig!!!! Oliver slutade när han var åtta månader...men det var betydligt mkt mindre efter att han börjat med vanlig mat. Men så är inte fallet med Douglas.... bla bla bla bla bla...

Sorry gott folk, lovar att nästa inlägg ska ja inte klaga något alls!
Hoppas iaf alla får en skön fredag och en underbar helg. Det ska jag försöka ha... Funderar på om jag ska laga till en mysfrukost för mig å Oliver innan jag ska väcka honom.
tjipp tjipp

Kommentarer
Postat av: Henke

sv: tack! :)



ps. sorry för väldigt sent svar, men det händer mycket hemma nu. ler

2009-10-03 @ 17:05:24
URL: http://hoppelajnen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0