En super helg!!

jag har haft en så himla bra helg så man kan ju inte bli annat än lycklig.
På fredagen var jag på mammafika eller babycafé, eller va man nu vill kalla de för, ute i vessigebro. Maria bjöd på fika...å de va inget ja kunde tacka nej till den här gången. Brukar vara stark, men de var alldeles för mkt smarrigheter. Trevligt att få tjöta lite skit...visst de blir en hel del bebisprat hahaha.

Sen på kvällen åkte jag å fredrik på vin- och chokladprovning i Varberg. Restaurangen låg inne på borggården, mkt mysigt ställe faktiskt. Där bjöds de på 7 olika sorters choklad, vinnaren där var helt klart den ljusa chokladen med saltflingor i (låter äckligt, men ack sååå gott). Till chokladen bjöds 4 olika viner, ett rödvin, 2 söta vitviner och ett portvin. Till middag fick vi lamm och det smarrigaste potatismoset jag någonsin ätit. de var givetvis en sky till och lins/svampkompott. Sen kom efterrätten, herre gud sånt man endast kan drömma om...chokladsuffle med grädde och chokladmousse med gotländska bär (va de nu heter, ser ut som mini björnbär). Dricka till maten blev för min del ett glas vitt och till efterrätten bjöds vi på ett vitt dessertvin. Vid middagen satt vi jämte ett par som oxå hade vunnit samma som vi...de var mkt trevliga, mkt prat och goda skratt blev de. Sen vandrade jag och Fidde till Harrys för att ta oss lite mer att dricka, Fidde drack givetvis öl och jag tog en drink. Sen ringde vi efter skjutsen....man ska ju sluta när man är på topp :)

På lördagen ringde marko och undrar om vi vill följa med honom och noel till halmstad...så det gjorde vi förstås. Hittade äntligen skydd till Oliver när han ska åka skateboard. Åh så köpte vi ett nytt sällskapsspel, den glade mytomanen.
Där efter bar det nästan direkt av till barnkalaset för Noel. Än en gång kunde jag inte hålla mig ifrån sötsakerna...marängswiss är ju såå gott ;) Karlarna begav sig iväg med Douglas för att handla inför kväll. Så när kalas var klart gick vi hem till oss och grillade...givetvis med Marko och Matilda å så Noel förstås. Det blev dricka, sällskapsspel, singstar. Sent blev de men skoj hade vi.

Söndagen började med en härlig promenad...Fidde behövde få bort den konstiga bubblan som satt runt hans huvud hahhaha. Sen på em va jag å Oliver på simskola. Äntligen är min son "tillbaka". Han dök som aldrig förr, simmade jätte bra och gjorde ryggsimsstarter som jag vet inte vad. Han var så jäkla duktig, är så himla imponerad av honom. Dock blev han lite rädd när han fick en kallsup när han å Marina dök ner till botten för att hämta ringar...men  de gjorde bara så att vi fick träna lite till på att ta en djupt andetag och hålla andan...man kan ju inte dyka ner till botten med öppen mun heheh.

På kvällen blev de mys och filmen The Knowing...skit bra film fram till de sista tio min, hade förväntat mig ett annat slut men men....
Idag har jag haft besök av Angelica, alltid lika trevligt. Nu håller jag på och tvättar...Fidde slutar snart jobba. han och Oliver ska på gympa idag. Hoppas de går bra trots att inte Pernilla håller i de.
Nu ska ja titta på när Oliver spelar mario kart...lovade visst de.
kramkram

Kommentarer
Postat av: Linda

Salmbär heter de :)

2009-09-21 @ 14:59:40
URL: http://residenssanddynan.blogg.se/
Postat av: Emlan

Tack Linda, behöver vi inte grunna på de mer :)

2009-09-21 @ 21:24:19
URL: http://mysemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0