Hysteri!!!

Jag börjar bli lite smått trött på denna hysteri kring svininfluensan. Såg tio minuter av programmet de visade på tvåan tidigare ikväll. Där liknade svininfluensan med spanskasjukan. Den menar att denna influensa ska stryka med hela länder. Vet inte riktigt va man ska tro. Varje år är det den värsta influensan någonsin och när man kommer till jul så är det den värsta vinterkräksjukan någonsin. Med andra ord kommer de en som är ännu värre nästa år.

Jag har svårt att tro att hela svenska befolkningen kommer trava in på sin vårdcentral och vaccinera sig. De nämnde även att mammor oroar sig mer för sina barn och hellre ville vaccinera dem. Klart som sjutton att man hellre vaccinerar sina barn, man klarar ju inte av att se sitt barn sjukt...med inställningen att "jag klarar mig alltid".
Jag var helt inställd på att jag absolut inte skulle vaccinera mig. Men med denna hysteri kan jag lungt säga att jag vacklar. Fick höra idag om en familj som ligger i de här i falkenberg...alltså den är redan här.
Kan man ens undvika att bli sjuk innan vaccinet är på plats, inte så troligt.

Nåja, allt har sin gång, ska man bli sjuk så blir man det.

en sak till innan de är dags för sängen, Oliver var jätte duktig idag på simskolan och jag hoppas han snart kommer ikapp det han missade i våras. Samt att hittar tillbaka till sitt gamla "orädda" jag, så han vågar att prova på alla övningar.
puss å godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0