Försvann...

Gjorde min tid. Hur sjutton han jag med å blogga i stort sätt varje dag innan sommaren. Nu hinner jag ingenting känns de som.

Nässjö resan var iaf toppen:) Kompade ju fredagen så vi kom upp till Nässjö precis när syrran slutade jobba. Handla lite hon och jag, med Fidde, matte och pojkarna åkte upp å hämtade kusinerna hos deras farmor. På kvällen var de kräftskiva som gällde:) Mkt trevligt hade vi, massa god plockmat...för min del blev de inte många kräftor (tyckte inte de var goda). Men jag var mer än nöjd för de... Drack till och med Fiddes snaps han gjort, den fick gott betyg...dock gick den inte dricka dagen efter haha (tror man skulle hällt över den i annan flaska, för den luktade nog mest bakfylla av oss allihop)

Lördagen blev de shopping vill jag lova, fynda massor av grejer å främst till mig själv hihi. Men alla tre grabbarna fick grejer. Träffade även Mickan på stan:) Men de blev bara en kram å en kort dialog sen fanns de inte mer tid. För de blev hem å laga middag, syrran gjorde asgod köttfärssås...bästa som finns å äta nån annans köttfärssås, mumma!!
Sen begav vi oss ut till Grimstorp för att fira Olivers kusin. Brorsan bjöd på grillat. Hade jätte mysigt, men vi fick ju tyvärr åka hem redan vid halv tio för barnens skull.

Söndagen var de upp tidigt för att bege sig mot Vimmerby å Astrid Lindgrens värld. Blev lite besviken då Carlsberg inte hade något drickabord den här gången....märkligt hur snabbt man vänjer sig vid en sak, två år i rad har de bjudit på dricka. men inte i år, hade de inte ens egen entré. visst man ska vara tacksam att man får inträdet gratis, absolut (å givetvis är jag det). Men man vill ju inte att de andra "förmånerna" ska försvinna.
Jaja, barnen var extremt nöjda iaf å det är ju huvudsaken. Såg allt vi ville se, förutom Ronja å båda barnen totalt ballade ur...sockerfallet allan. så det blev lunch istället och en sömnlur för Douglas efter de.
Begav oss mot falkenberg strax efter fyra. Å vi var hemma i falkenberg vid halv åtta tiden.
Käkade lite lätt kvälls mat å douglas som inte sovit nåt i bilen slockna direkt. Oliver däremot fick vi inte i säng förrän efter tio, men han hade ju sovit 3h i bilen.

Nu är de jobb som gäller för min del å imån börjar höstterminen. Ska ta emot ny elev imån, spännande och oerhört nervöst. Har inte tagit emot ny elev sen hösten innan jag fick Oliver så de är länge sen. Men de blir nog bra... Tröttsamt är de iaf innan...för de mkt att tänka på å hela tiden kommer man på nåt mer man borde ha gjort eller fått färdigt.

Oj där försvann visst 20 min med syrran...hehe...
Nu är de nattning av Oliver sen är de efterlängtat soffläge för min del:)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0