Vilken helg:)

Vi har haft en helt galen helg i Helsingborg och Helsingör.
Vi anlände till i fredags vid strax innan fem tror jag klockan var. checkade in och min kära man backade in husvagnen galant:) Efter nån timma var även tält och bord på plats...denna gången fick svärfar slita ihop med Fredrik förstås. Önskar att man hade åtta armar så man både kunde ta hand om barnen och hjälpa till med tältet.
Mina hungriga krabater klagade en del innan vi kunde sätta oss till bords...de vankades kräftor och paj (då jag inte äter speciellt många kräftor.
Douglas bestämde sig för att han minsann inte skulle somna...och mitt humör sjönk från tipptopp till morrande ragata. Efter stök å bök å mer där till så somnade han typ vid halv elva...suck pust å stön.

Lördagen åkte vi då till Helsingör. Där intogs röd pölse, öl för dom som dricker de och cider för min del. Inhandlades lite dryck...men inga mängder då vi inte tagit med oss nåt att frakta de i. Sen turade vi...de va trevligt vill ja lova. Douglas som inte sovit så mkt somnade på båten. Åh vi vuxna drack drinkar...barnen lekte (bråkade en del, slog sig och muttrade över att de inte fick som de ville). Själv blev jag i ärlighetens namn mkt berusad...men inte så jag inte kunde ta hand om mina barn.
Bussresan tillbaka till campingen är en historia i sig...men vi fick ju iaf en liten rundtripp i Helsingborg:)
På kvällen fick jag blodsockerfall å blev återigen en morrande ragata kan bli så trött på mig själv...men de gick över snabbt då maten äntligen kom på bordet. Grillad kyckling och potatissallad, å lite annat plock...
Blev dock en tidig kväll, då Fidde ville mysa med barnen. Förstår honom, då han skulle jobba natt dan efter...man sover ju inte super bra i husvagnen precis...är ju en vanesak men vi har ju bara varit ute 4 nätter i vår vagn än så länge.

söndagen packade vi ihop allt och begav oss mot väla köpcentra...intog mat på en öde ikea, de nya öppnar på onsdag. Sen gick vi lite i affärer. Köpte mig ett par byxor å Oliver fick ett spel.
sen körde vi hemåt... Fick tvättat på kvällen, duschat barnen, Fidde lagade supergod köttfärssås...barnen kom i säng i tid och själv somnade jag en stund framför tv:n när fidde åkt till jobbet.

Båda barnen kom upp i tid och inget krångel alls. Dock började Douglas gråta så fort vi kom innanför grinden till dagis. Men han slutade när jag frågade honom om han skulle äta frukost, då svarade han jaaa och snyftade bara när jag lämnade över honom. Tur att de stod ägg på menyn som är hans favorit:)
Håller tummarna för att de har gått bra å att D bara sover på em.
Nähe, klockan tickar på...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0