En jobbedag iaf.

De va nog den märkligaste magsjukan jag varit med om...eller va man nu ska kalla de för. När jag äntligen ringer in å säger att jag ska jobba så va händer då, timman efter kräks Oliver en gång sen är de bra. Magsjuka för mig då kräks man ett par gånger sen är de bra eller åtminstone att man är matt å hängig. Men nä han kräks en gång å är hur pigg som helst sen går de mer än 48h så kräks han en gång till å så är de bra igen... Skumt skumt.
Men idag har båda barnen ätit bra igen...men Douglas näsa rinner på som bara den fortfarande. Han är nog uppe i 5 veckor nu å jag går in på v 4 imån.
Sååå va min vecka har bestått av är typ husarrest hahha... Smet ut en sväng igår när jag körde till gekås å fixa de sista inför julen å kommande födelsedag. Men jag har fortfarande inte kommit på nåt till min svåger som fyller 1 januari.....har ingen aning om va vi ska ge han i år...hmmm!!!!!!!!
Om inget händer i natt så blir äntligen lite jobb för min del, ska bli rätt skönt med en paus från Douglas mamma tjat. Älskar han så, men att höra mamma tjats sönder är lite jobbigt...å han vill inte berätta nåt utan bara få lite extra uppmärksamhet. idag har han pratat med mormor i telefon, då pratade han om tomten, sallad och klubba....mkt mmmm aaa näää jaaa (härmapan, vet precis hur ett telesamtal ska gå till)
Sötast var han i morse när han tog våran termometer som ligger i fönstret å låtsaspratade med matilda...då rabblade han om snö å Jonny (vaktmästaren/hustomte). så de är ju inte de att han inte kan förmedla sig om han bara vill....

nähe, ska kanske försöka knoppa snart...sov dåligt i natt å har haft tre sovmornar denna veckan, dock inte idag...om man sovit dåligt sätter barnen i snabbradarn på vakna tidigt å inte somna om hehehehhe.
Helgen som kommer nu blir att sysselsätta tre barn, får en bonus på lördag då ett flyttlass går av stapeln...så jag tänkte roa dom med pepparkaksbak. Håller tummarna för att man reder ut det:)
godnatt gott folk

Kommentarer
Postat av: Lindet

Ja den där hostan är inge skoj :(



Lego Duplo fick Lovina när hon fyllde år och kommer antagligen få det i julklapp också då vi önskat fler lådor :)

Är så svårt att komma på saker för man vill inte ha allt för mycket leksaker samtidigt som man inte vill bunkra kläder hur mkt som helst, hon har 92 nu och kommer ha ett tag till men hon har såå mkt i 92 så vill inte ha mer, hon kommer inte hinna använda. Så det är lite svårt.. men kom nu på att kanske man kan önska sig en Stuva bänk med förvaring från Ikea.. superfina. (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59876659) Så får se vad som önskas...



Roligt de kan ha när de har varandra att busa med :)



Vad händer i helgen? Kram

2010-12-11 @ 19:05:12
URL: http://lindet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0