nu kör ja...

Nu jäklar är det dags. Va så taggad i höstast men gick ner mig totalt när fidde fick beskedet om att inte jobba 3-skift. Jag deppade ihop totalt å kunde absolut inte tänka på viktnedgång eller mig själv heller för den delen. Men som de flesta redan vet har de ju löst sig (för ett bra tag sen) och han jobbar numera på en annan kolonn och kommer till och med köra 5skift periodvis.
Julen och alla kalas är överstökade. Så nu jäkla kan jag inte hålla på och försumma mig själv längre. Är trött på att se ut som ett j*vla fetto. Jag kan om jag vill det vet jag ju! Jag skiter i alla vad och löften hit och dit. Det här är enbart för mig själv, så att jag kan vara den jag vill vara för mig själv och för att kunna vara den aktiva mamma jag vill vara för mina barn.

Idag flög 600kr in på vv, nu är jag online medlem där. Inga krav på att man måste gå på möten (de går om jag vill och har tid). Nu ska jag köra så de ryker. De får bli promenader, wii active och när de finns möjlighet även nåt pass på friskis. Det är inte alltid de lättaste att få tiden att räcka till för träning på motionsställen....så de får bli som de blir med friskis kan jag gå så ska jag å går de inte får jag hellre hitta på nåt här hemma. Kommer ju inte bli lättare när man börjar jobba heller....pussla hit å pussla dit. man ska ju oxå börja med sin fotboll igen...äntligen får han börja igen, foten ska vara läkt nu...läkarn sa kör på för fullt men börja inte med motlägg de första du gör.

Åh mina vänner jag kan umgås, fika, luncha, festa trots att jag kör vv. Jag väljer själv vad jag vill äta och dricka...men ta inte illa upp om jag tackar nej till den där extra kakan eller påfyllning av vinet.

nähe, nu har jag suttit vid burken hela fm för att lära mig de nya programmet på vv...sortera tvätten innan jag ska hämta Oliver vore bra. För idag är de tvätt som gäller och gympa start för Oliver.

Fy fasen va jag är taggad nu....blir en shopping tur på ica sen, för all frukt är fri enligt de nya programmet!!
kram

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kör hårt vännen!!!!

2010-01-11 @ 13:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0