va ska man göra...

när gubben bara sover å sover...
Va ute på promenad på morgonen efter att vi lämnat Oliver på dagis. Douglas satt mest nöjd i vagnen och jag njöt av lugnet som rådde... Blev mäkta imponerad över isen vid kraftverkets dammluckor, önskar att jag hade haft med mig kameran. Åh ännu mer önskade jag det när vi stötte på en rovfågel..dock blev den bortjagad av två kråkor som inte ville ha den i närheten av "sitt" träd.
När vi hade varit ute en stund styrde vi kosan mot netto å köpa lite mer grönsaker...går ju åt en del sånt nu när man vv.ar...annars brukar de gå rätt mkt upp och ner på den fronten.

annars har de väl inte hänt så mkt här idag. Väntar så på att gubben ska vakna för att se om han har några förslag för dagen.
Är fortfarnade besviken över beskedet igår gällande dagis...jag önskar av hela mitt hjärta att när de väl gäller att man då får ett annat besked.

Fick mitt csn besked idag...tycker de är mkt märkligt att man inte ska betala mer. Förra året vet jag ju att de berodde på att jag var föräldraledig det året de beräknade inkomsten på. Men hade jag fått betal som jag gjorde 08 så hade jag förkortat betalningsperioden med hälften.
det blir väl ett sånt där jobbigt måste som kommer ligga över en tills man har ringt å frågat varför man inte betalar mer. Det hade ju varit sååååå gött å bli av med den där jäkla skiten.... Säger väl som så många andra, om man ändå fick vinna massa pengar ;)

Nähe nu får jag visst hjälpa Oliver, hade gott..
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0