Då kör vi...

Då var det måndag igen å vi kör så det ryker mot helg igen:)
Känner mig inte direkt utvilad efter denna helgen, har varit fullt ös hela helgen. Vi var på ikea i lördags å köpte massa grejer, å på vägen hem hämtade vi Olivers nya säng, en loftsäng.
När vi kom hem började vi med att flytta över Olivers säng till douglas rum, sen påbörjade vi uppdrag loftsäng. Det såg så smidigt ut när min kollegas gubbe skruvade isär den...men de va lite värre när den skulle upp. Efter mkt om och men hämtade jag grannen Mattias som hjälpte oss att lyfta...sen löste faktiskt min man problemet då det visade sig att brädernas hål inte var lika stora så man var tvungen att ha dem åt rätt håll.
Tillslut var den på plats, å Oliver var super nöjd:)

PÅ söndagen gjorde jag inget annat än tvätta, skruva å simma med Oliver förstås. Olivers möbler är på plats, men rummet ser ut som ett bombnedlag...gamla möbler som ska bort + leksaker som ska på plats. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig då skrivbordet blev större i rummet än jag väntat mig. Antar att jag vänjer mig...Oliver var nöjd iaf för han kunde äntligen leka med lego trots att Douglas var vaken:) Sen får jag väl tänka som så att skruttungen kommer ju börja skolan om två år å då lär de behövas ett skrivbord.

Douglas har sovit i stor kille säng, trillade dock ur första kvällen..men de är ju bara 15cm så han slog sig inte. Efter det har det gått bra. Dock hinner jag inte riktigt med mentalt...va sjutton har tiden tagit vägen, hur blev mina pojkar så här stora på en gång. Jisses!!

Har fortfarande två grejer att skruva ett högskåp till badrummet ska upp och spjälsängen ska skruvas ner. Sen får jag fjäska lite för Kenneth när han kommer ner om han kan sätta upp en hylla på väggen åt mig i Douglas rum och en lampa. Måste även köpa en ny lampa till Olivers säng...men jag får nog klura lite på den biten.
Då kommer ju även min nya hallmöbel:)

Måndag som sagt, innebär stor och liten gympa. Sen får mannen ta tag i maten å jag skruvar lite mera eller om jag kanske skulle ta å göra klart i Olivers rum. Får se va lusten och motivationen räcker till.
Nähe, dags att jobba vidare.
På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0