Sjuk...

Japp, jag har varit sjuk å inte orkat sitta vid datorn.
I tisdags var Angelica hos mig på kvällen å hjälpte mig fixa håret...efter hon gått började jag känna mig frusen å ont i halsen. På natten hade jag feber, men inte på morgonen...gick givetvis till jobbet, men de borde jag inte gjort. Strax efter elva körde de hem mig...då hade febern sagt pang igen. Efter lite sömn visade tempen 40,1 å sjönk till 39,9 å höll sig på de till torsdag kväll. Fredagen va ja feberfri (så gott som hela dan) men ont i halsen å körtlarna syntes utan på halsen...trodde jag fått körtelfeber så det blev en tur till vc.
Efter prover och konsultation med en annan läkare konstaterar de att jag har halsfluss, så de blev penicillinkur på 10 dagar. Jag blev dock mkt snopen då jag har fått lära mig att man inte kan få det när man opererat bort mandlarna....men de kunde man visst.
Lördagen mådde jag så pass bra att jag kunde vara uppe och röra på mig samt äta. Det som är jobbigt nu är den förbaskade rethostan som inte vill ge med sig....å den i sin tur gör att jag har lite smått huvudvärk. Men jag är back on track å på jobbet igen...
Dock ligger mannen nerbäddad nu... Hoppas dock att han får pencillin snabbare än ja, för jag kan sätta mig högra arm på att även han ligger i halsfluss.

Å i veckan som varit har vi även varit på läkarbesök med Douglas, så nu väntas remiss till öron-näsa-hals (håller tummarna för operation av mandlar och ev även polyper).

Så näää hos oss har de inte hänt nåt alls...vi har varit inne och tagit de extremt lugnt.
kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0