Aj aj aj...

Min älskade lilla söt Douglas vaknade vi fyra i natt av att han låg på mage. De var bara snällt att gå upp å bland ersättning. Sen tog de bara 30 min ja då vakna nästa å var törstig. Sen när jag äntligen började somna in igen då började de surra konstigt, så upp åh leta efter problemet. Fick dra ut en sladd, misstänker nu att transformatorn (eller va de nu heter) till den bärbara hårddisken är kaputt. Inte de minsta smidigt, blir nog svårt att få tag i en ny.

Igår testade jag äntligen mitt nyinköpta wii active, som jag köpte för typ 1,5 månad sen. Åh idag är det verkligen aj aj aj. Mina lår är lite smått ömma. Känner nog av armarna lite oxå.
Har man två småbarn å en gubbe som spelar fotboll är de inte så lätt att få till träningen alla gånger. Så jag är glatt överraskad att detta kan va behjälptligt tills man hittar nåt som passar in i schemat. Sen blir de ju promenader upp till förstås.

Idag blir de nog bullbak med Oliver tror jag, fast utan smakprov för min del givetvis ;). Nu är de benhård som gäller. Samt inplockning av tvätt. Ska kolla med svägerskan när hon vill komma hit å få sina fötter knådade med. Försöker planera dagarna så man gör nåt vardagsnyttigt varje dag, vill ju inte bli soffpotatis. Imån ska jag försöka att engagera mig i städet. Torsdag ska de bli fint, så då blir de handling på fm medan Oliver är på dagis å sen ut å njuta av solen så länge den är här.

Måste ju bara berätta om min skrutt som är stor kille nu. De är nog få som undgått hur stolt jag är över Oliver som slutat med både välling och blöja i sommar. Bara de är ju ett tecken på att han blivit stor. Fast de va ju inte de jag skulle berätta, min skrutt har börjat spela mario kart på wii. Han är jätte duktig. Lika väl som han sitter å tittar en stund på tv kan han istället få aktivera sig med att spela tv-spel. Tack o lov så är cykla ändå det bästa...tror bestämt att Oliver är som jag var när jag va liten, ville helst bo på min cykel.
Nähe, nu har jag försakat tillräckligt med tid, ta tag i dagens träning...aj aj!
tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0