Julen är över...

Åh nu är det bara till att vänta på nyår :)

vi hade en jätte mysig jul och de bästa av allt var att den var vit. Det till och med snöade. Oliver har fått åka pulka med sina kusiner. Han har haft jätte roligt.
Douglas har haft knasiga rutiner, men de har gått bra ändå...de var en kväll som var riktigt jobbig, då han inte somna förrän hon var tio typ.. Han hade tyvärr feber på julafton, men på juldagen ploppade tand nr 3 upp..se de är väl inte så konstigt om han har varit ledsen, kinkig och rutinerna har spökat.

På julafton åt vi julmat hos mamma, sen begav vi oss allihop till syrran för att se Kalle Anka och invänta tomten. Strax efter Kalle kom han och Oliver var super snabb med att lämna sina nappar och tacka för sparkcykeln som han fick tidigare i höstas. Sen delades de ut klappar vill ja lova. Oliver va helt överlycklig.. De första paket han öppna va musikapan (Eyepet till ps3) och hans kommentar va: "YEAH, ja vann!" Han höll tålamodet fast än de barnen fick öppna i tur och ordning ett paket åt gången...gick hur bra som helst, är mäkta imponerad. Sen va de hur många andra julklappar som han blev glad över å några som han inte brydde sig om (typ raggsockor).
douglas hann knappt öppna några innan febern tog överhand.

Själv blev jag extremt glad över min nya klocka och plattång, samt över berlocken till mitt spinningarmband. Blev glad över alla mina paket så klart...men dom tre paket blev jag lite extra glad över. va fick jag mer hmm.. Ett skin till min laptop, 2 sällskapsspel, mascara, eyeliner, duschtvål, trosor, ett armband, en dvd med pink konserten. Tillsammans fick vi ett nytt bord till vardagsrummet, lotter och en julgrupp. Har säkert glömt något.

på juldagen firade vi mammas 60årsdag. Det var mkt trevligt och väldigt god mat, grillplanka (kött och exotiska frukter) Slank nog ner en hel flaska vin och nån cider på de. Tur att Mickan körde oss, tackar för de :)
På annandagen var vi en sväng hos min bror med familj.
På söndagen firade vi Oliver lite i förskott så att min familj slipper åka 20 mil för att gratta honom.

De var väl julen i korthet de.
Nu väntar jag på att Douglas ska vakna så vi kan åka å köpa mat till fidde...de har tydligen stängt restaurangen på hans jobb för renovering så han är utan mat stackarn.
bilder kommer senare, har inte lagt över dom än.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0