all kritik som finns...

...i denna värld vill ja ge till vc i falkenberg.
Lilla Douglas blev sämre nu ikväll och febern visade 40 grader. han var ledsen, stel, feberfrossa m.m. Ringde då sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag skulle åka in direkt. Hon tyckte de var bra att de var tid kvar tills vc skulle stänga här i stan så hon kopplade mig dit. Men där blev jag väldigt illa bemött vill jag lova fy sjutton.
-är de han som gråter så... -ja! -men då får du ta upp å trösta honom. -de kan ja inte eftersom jag pratar med dig. -har han ont någonstans eller? -de vet jag inte eftersom han inte pratar... -hur är han?? -han har 40graders feber har ökat nu ikväll. febern började igår med 39grader. han har ätit dåligt. är medtagen. han vill bara sitta i knäet, kan inte sitta själv. -men de är väl inte så konstigt att han inte kan sitta. -men han vill inte göra nåt det är det jag menar. - men du jag tycker du ska ta upp å trösta honom å ge honom lite mat. -ja de ska jag göra så fort vi är klara... -vart bor ni? -hertingsgård -jaha, men vi stänger om 20min så vi kan inte ta emot er nu. har du fler barn? -ja de har jag, men min man kan komma hem fort om de behövs. så jag kan var hos er på fem min. -Men jag tycker du ska ta upp å trösta honom å ge honom lite välling för då får han ju iaf i sig lite vätska. -jaha ok, men ska ja åka in eller inte? -avvakta du å se va som händer med suppen och vällingen -men hur vet jag om jag behöver åka in eller inte. -du får väl ringa sjukvårdsupplysningen igen så får de koppla dig till akuten om de behövs.

fy fan, de är så man kan koka. ska man bli behandlad så. hon anser att de är bättre att sitta å vänta 5h på akuten med en sjuk liten kille än att deras läkare får jobba hela sin arbetstid å kanske fem min extra. ska de verkligen vara så. är de inte bättre att de tittar lite snabbt på pojken iaf å kan ge bedömningen att vi skickar in er akut eller åk hem å ha is i magen... Speciellt nu när de blossar upp alla influensor speciellt den där grisflunsan.
Ja jag blir jätte nojjig...förvånar mig inte om de bara är tänderna som spökar. Men ja, jag blir rädd om mitt barn, konstigt vore väl annars de är ju mina käraste.

jag är iaf extremt lättad över att min man snart slutar så man slipper klättra på väggarna själv. hoppas min man kan hålla den där isen i magen...för min nojjighet är extrem just nu.. Internet kan va bra till mkt, men när man sitter här i sin ensamhet kan man hitta många sidor man inte borde ha läst.

hoppas vi slipper åka in å att lillfisen mår bättre snart.
puss å kram alla min vänner.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker inte du är nojjig alls, du bryr dig bara om ditt barn. Dock kanske du inte ska ta för givet att du får sitta i 5 h bara för att det hänt innan.. Det kan tom vara så att omde misstänker svinis så får du ju gå före pga smittorisken. Likadant är det på värdcentralen, man ska inte ens gå dit om man tror att man har vanlig flunsa. Men ge liten Douglas en puss från oss och hoppas verligen att han blir bättre!

2009-11-17 @ 22:27:41
Postat av: Emlan

douglas mår lite bättre nu, dock väldigt förkyld... grejen är de linda att på barnakuten har de satt upp lappar i alla rum/väntrum att man ska räkna med långa fördröjningar och att de kan ta upp till 5h. så det är inget ovanligt.

2009-11-19 @ 09:38:52
URL: http://mysemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0