Pink va toppen!

Då var man här igen. Veckan har bara rusat förbi.
Vi åkte till Nässjö i måndags, va en sväng hos mamma innan vi åkte till syrran. firade Cornelia när de kom hem från scouterna (vi var ju inte med när hon fyllde).

På tisdagen skulle vi ta tåget till sthlm men fick lite smått panik innan vi väl var ombord på ett tåg. Vårt tåg skulle gå kl 14.08...då var de försenat 20 min...de blev 30...de blev 40...de blev 50 min. Då gick jag ner å pratade med dem som satt i luckan. Var måttligt irriterad och nervös över att inte komma iväg. Efter ett par turer fram och tillbaka fick vi sittplats biljett på tåget kl 15.08, men den gällde bara till Linköping. Som han i luckan sa  så kunde de ju inte gärna slänga av oss från tåget, men vi kanske skulle få stå. Men va gör väl de för de för de vi egentligen skulle åkt med skulle bli ytterligare 30 min sen å sen köra i 80 km/h vilket är halva hastigheten....vilket skulle innebära dubbel restid.
I linköping säger de att de andra tåget fungerar som de ska igen och vi kan gå av och invänta de. Troligt att vi gjorde de... Vi satte oss i restaurangvagnen och låtsades som ingenting...vi va inte ensamma vill ja lova. Ja herre gud sicken resa de blev..

väl i sthlm mötte malin oss och lotsade oss rätt, först till söder och sen till globen. Så mkt mer hann vi inte med innan konserten. Förbandet var kasst. Men Pink var toppen. Så himla cool är hon. Fullt ös nästan hela tiden. Hon drog ner tempot på mitten och sjöng ett par lugna låter, men sen var de fullt ös igen.
Vi hade flyt med alla transporter... Men när vi väl landade rumpan i soffan så orkade vi inte så mkt mer sen...vi drack nån cider sen var de bra...

Resan hem var mer behaglig och inget krångel. Fidde söt körde hela vägen hem med, så ja fick vilat lite i bilen.
Torsdagen var vi först å handla i halmstad sen låg jag deckad i sängen i två timmar med dundrande huvudvärk. Igår skulle vi städat, men musten gick ur oss...så jag drog till gekås å brottades med ett gäng andra människor. Men nästan alla julklappar blev köpta. Åh på kvällen blev de inslagna...gött!
Blev lite lätt irriterad när inte Reza åkte ur idol...hon passar inte där! (min åsikt)
Idag blir de soft har inget alls på menyn...en sväng till fynda blir de säkert.

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0