vilken helg...

I fredags var jag med jobbet på Skrea aktivitetscenter och gjorde guldjakten där. Jag tyckte vi var jätte duktiga, men då vi inte varit lika snabba som andra laget som hunnit med ytterligare en gren så förlorade vi.. De kanske vi hade gjort ändå, men jag tyckte iaf att vi var super duktiga och hade ett gott samarbete, förutom vid stationen där man skulle gissa vilken krydda...där gick de lite hett till heheh. jag kunde iaf stoltsera med att känna vilken sort de var....coca cola eller pepsi, annars hade jag nog fått en flane av fidde :)
Kvällen fortsatt vi på Bratt där rektorn bjöd på 3 rätters. Först var de en aptitretare med ett ljus och ett mörkt bröd och en liten snitt. Sen fick vi en skagen-toast till förrätt (fast de va ingen toast anser jag, de va en rostadmacka med klet på) Jag som inte gillar räkor fick faktiskt i mig den ändå...med lite citron funkar allt ;) Till huvudrätt fick vi kycklingfilé med potatisgratäng. Till efterrätt serverades chokladrulltårta med nån kladdig kräm och några björnbär.
Kvällen blev inte särskilt lång, jag var hemma vid elva tiden å då var marko och matilda här och höll fidde sällskap.

Lördagen vaknade vi upp med en liten fis som inte alls mådde bra. 39,6 visade tempen och en äcklig köttslamsa satt över tanden som inte vill komma igenom. Min snälla svärmor tog Douglas iaf, eftersom vi inte hade nåt emot att hon hade ont i halsen....feber o halsont samma skit hahhaha.... Farfar ordna iaf biffen helt klart hehehe. Han masserade bort köttslamsan och på söndagen var tanden uppe. Dock kom febern tillbaka på kvällen...men den är bättre idag å han är mkt piggare.
På lördagen hade vi barnvakt av den anledningen att vi skulle ha badfest. Det var nog den lugnaste badfesten hittills. Nicklas höll bara i en bastuviftning å mannen min höll i två, helt klart impad. Lite synd att inte fler följde med ut...hade hoppats på en fartfylld utekväll, men de blev inte riktigt så. Vi fick fixa taxi till JP som säkerligen hade blivit utslängd annars eftersom han sov på krogen. Å mannen började som vanligt klaga på hunger... så kvällen ute blev inte särskilt lång, tack o lov ordnade matilda skjuts hem. Tackar för den.

Men fy fan, rent ut sagt, va tyst å tomt de var å komma hem. Fidde frågade om han skulle stänga av datorn med, men de hade blivit otäckt. Vaknade vid elva och insåg att vi måste upp för att göra oss i ordning å sen hämta barnen...men ack va ja bedrog mig...ställa om klockan kanske. Så vi sov en timma till, gött gött!
Sen hämta vi skruttarna. Åh så vatt de simskola och fikagäster på de...
Filmmys på kvällen, söndagslyx me like!!!

Nu börjar iaf hatveckan, fiddes em-vecka...ja kommer verkligen gå under om han ska jobba tvåskift efter jul, då blir ja knäpp i huvudet....finns inget värre än em-vecka!!!!
Nähe, nu ska ja ta ett röj på Olivers rum....rensa bland leksakerna så att man kan göra plats för nya vid jul hahhaha.
ha en bra vecka gott folk.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0