en liten känga..

Onsdag som de flesta vid det här laget betyder städdag för min del. Åh de var välbehövligt, fattar inte hur man kan skita ner så mkt på en vecka.
Kan ju börja från början förstås. Vid halv två tiden i natt föddes lille Jason, Grattis Mia och Henke till er son...den eviga väntan gav ett mysigt resultat iaf :)
Vid sex vaknar Douglas helt hysterisk å kan inte andas genom näsan...lätt å äta välling då. Efter lite sug av snor å näsdroppar kom han äntligen till ro igen. Klockan ringde kvart i åtta och ojojojoj va vi somnade om. Halv nio vaknar jag av en konstig dröm och inser att vi försovit oss.
Herre gud vilket kaos de blir när man försover sig...få liv i Oliver å en man är så där smidigt. Ville ha hjälp av Fidde men de var lönlöst...
Oliver skulle va på dagis kvart i, men blev faktiskt bara 10 min sen..han åt på bra tack o lov (bara lite krångel).

Sen skulle här städas, tänkte de går ju smidigt när man är två. Va tvungen å börja med att ta invändigt i kylskåpet å bara de tog ju sin lilla tid...sen fick jag äntligen liv i herr Arasjö som började hjälpa till.
Åh så till kängan då...jag burkar inte hänga ut min man, men idag ska han allt få en spark i röven rent ut sagt.
Han behöver inte göra för mkt här hemma, jag tvättar, plockar in tvätten, handlar, diskar och städar...han hjälper till med matlagningen då han anser att han gör godare mat än jag (men de är inte alltid han som lagar). Anser att de inte är för mkt att hjälpa till med städningen var tredje vecka när han jobbar em. När jag hade gjort klart kylskåpet började han äntligen hjälpa till med dammningen men så mkt mer var de inte. När jag börja dammsuga så går han å sätter sig vid datorn. hallåååå torka golven eller skala potatis. Efter 15 min så säger jag till, nä då hinner han inte utan väntar på att hämta Oliver. Åh när han kommer tillbaka är jag klar och börjar torka golven. Va gör han då nä inte går han å ställer sig å skalar potatis inte. Nääää då går man på toa, visst de behöver man, men inte sjutton tar man med sig en bok in när man vet att de finns en hungrig son som behöver få i sig mat. *morr* (han gjorde maten tillslut)
Skärpning Mr Arasjö!!! Men jag älskar dig ändå din latmask *puss*

Nu är dagens bestyr över och jag har inget mer som jag måste göra, så jag funderar på hur jag ska sysslesätta oss under dagen. Blir nog en promenad till ica iaf.
Nu far snart Fidde till jobbet....
over and out



Kommentarer
Postat av: Arasjö

Ingen kommentar

2009-09-16 @ 13:59:52
Postat av: Linda

Skulle bli tokig.. ställ krav :)

2009-09-16 @ 18:35:36
Postat av: louise

o my...ja där satt kängan där sen skulle mohahah.. Fidde!!! hjälp din fru! =)

kram!

2009-09-17 @ 07:34:00
URL: http://lece.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack för gratulationer lite här och där... :)

2009-09-25 @ 09:03:50
URL: http://minnyahobby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0