Ojdå...

En vecka är passerad igen. Men denna gången skyller jag på att jag börjat jobba.
Påsken i Nässjö va jätte mysig.
Middag med hela familjen på långfredagen ute hos mamma.
Lördagen va vi på sävsjöbadhus, douglas fick vara hos mormor. Oliver tyckte de va jätte roligt att åka vattenrutschkana..å de gjorde jag med, då jag fick vara den som va delaktig i de hela...gick inte tillräckligt snabbt med papsen.
Efter de stannade vi till hos pappa/morfar och tittade på raggarbilen, dock va traktorn roligare att titta på i Olivers ögon (tror de va de i Fiddes ögon med;) ).
sen umgicks vi bara med systeryster med familj och hade de massa mysigt. Saknar dem redan.
På söndagen for vi hem igen och då kom Pernilla och Ola hit för att fira Douglas.
Måndag åkte vi till gekås...fasen va folk de va. men jag fick inhandlat både ny kökslampa, persienner och en ny blomsterlåda så jag är mkt mkt nöjd.
Resten av veckan har bestått av mjukstart på jobbet, mkt info men inget elevarbete...så de lär bli tufft nästa vecka då alla rutiner kommer igång igen.
Igår skulle vi tagit kort på Douglas, men de ville inte han. Gör ett nytt försök imån...tror dock inte de går. Han är nämligen inte piggelin.
Hoppas han är feberfri på söndag för då börjar hans simskola...snoret tänker jag inte bry mig om, han har varit förkyld i fem veckor å de känns som de kommer vara fem veckor till å då har han ju typ missat alla sina gånger.
Ikväll är Fidde iväg på partaj å jag är ensam med barnen. Doggebogge sover redan å Oliver o jag ska ha fredagsmys med så ska de låta tänkte jag...han vill nog hellre se talang 2010.
Nähe, nu blir de soffläge för min del...
kram å goder afton

Kommentarer
Postat av: Mia

E det inte konstigt att komma tillbaka till jobbet? Men det är klart du har ju gjort det förut :)

Hoppas du har haft en bra helg!

2010-04-11 @ 22:30:13
URL: http://minnyahobby.blogg.se/
Postat av: Emlan

Jo Mia, lite konstigt känns de allt. Man känner ju sig lite utanför eller bortkommen hur man nu ska förklara de.

Förra veckan var de ju knappt några elever här...å jag kunde ju inte hjälpa till att skriva omdömen eller LPP, men tids nog faller man ju inte i rutiner och lär känna eleverna å då kunna vara mer delaktig.

Blir mkt läsa läsa läsa nu..

2010-04-12 @ 12:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0