Julen förbi...

Då var julen förbi och snart stundar nyår å fyra års kalas på de.
Vi har haft en mkt mysig jul. Den 23:e va de vuxen varning här hemma då vi spelade bingolotto, å eftersom jag vann en ny lott får jag va vuxen dan innan nyårs afton med hehehe...
På julafton åt vi grötfrukost å myste lite här hemma innan vi for till Slöinge och firade jul med Fiddes familj. Det var verkligen jätte mysigt. God mat serverades nästan direkt när vi kom, barnen lekte en stund sen satt de bänkade till Kalle å kaffe serverades till dom som inte såg på Kalle. När va de va slut dröjde de inte länge förrän tomten kom.
Va så skoj att se barnen:) Tyvärr hinner man ju inte ta så mkt kort som man hade velat...jag hade fullt upp med Douglas å fidde fick hjälpa Oliver. Under paket utdelningen va D mkt nöjd i början...men sen blev han vansinnig när han fick vänta för länge på sin tur. Han hoppade upp och ner å sa "Dollas, Dollas" Försökte förklara för honom att alla barnen ville ha paket å han fick vänta på att tomte skulle säga Douglas. Som tur var fick han ett gäng på slutet hehe...

När tomten gått så blev de ett fasligt rivande och slitande oj oj oj. Hann knappt med å kolla vem paketen var ifrån. Oliver blev nog mest glad över sin nya gitarr med mick till, men givetvis var han nöjd och belåten med alla paket....de är ju lite svårt att ta in. Sen va han mäkta stolt över att han fick sitt Lego harry potter till ps3, precis som tomten lovat om han sov alla nätterna i sin säng. Så grabben som i vanliga fall har sovit typ 4 nätter av 7 i vår säng har  fram till jul sovit 47 nätter i sin säng och kryssat i almanackan var dag....stolt stolt kille:)

Douglas började direkt leka med sitt motorcykelstyre (svårt att förklara), men favoriten blev nog ändå ett bilgarage som är 60cm högt....barnen har lekt mkt tillsammans med det. Jag hoppas hoppas att de snart kommer få upp ögonen för duplot...vill verkligen att de ska lära sig att leka tillsammans, håller tummarna.

De fick massa fina grejer tack alla för de:) Både vi och barnen är mkt tacksamma!!

På juldagen åkte vi till mamma för att fira henne. Tyckte de va lite obehagligt att köra upp, men de gick bra... Hann hälsa på pappa oxå innan vi var framme hos mamma. Där bjöds vi på potatisgratäng och fläskfile. Efterrätt serverades ostkaka (vilket jag själv hoppade över då jag inte är förtjust i det), men till kaffet senare på em bjöds de en av mina favoriter, petitchou bakelse.
Efter mys med familjen hos mamma åkte vi in till syrran med familj och firade min julafton igen:) hade mysigt även där men lite slitna var vi nog hela högen. På söndagen åkte jag å syrran en sväng till jysk, där jag fick krama om min fina vän Mickan:)
Väl hemma hos syrran igen blev de till att köpa pizza innan vi packade in oss i bilen igen för att fara hem. Så trist att inte kunna stanna längre, men fidde gick på natta jobb på söndagkvällen.

Veckan som gått har bara sprungit förbi och lär fortsätta göra så med. Idag skulle jag baka inför Olivers fyra års kalas...de skulle jag aldrig gjort...sicken flopp. Matberedare började ryka konstigt och bullarna blev totalt misslyckade, morr morr. Glömde ställa klockan  på godismuffinsen dessutom, hoppas de blev bra ändå. Håller tummarna för de.
Så denna dagen avslutades med en snabbtripp till onoff å införskaffade en ny matberedare som inte ryker hahha.

Bilder kommer senare... Nu blir de soffläge å ladda inför morgondagen då de blir handla mat inför nyår, bullbak och åka på kalas på kvällen.
ha en skön kväll..
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0