Riktigt illa!

Va länge sen de gick så många dagar mellan bloggandet. Men förra veckan gjorde jag extremt måååånga timmar på jobbet.
Måndagen var vanlig arbetsdag.
Tisdagen arbetade jag först vanligt sen hade vi vår sista apt för vt. Rektorerna hade ordnat hemligt resmål som faktiskt blev mkt mkt bättre än väntat...fotbollsgolf i Vilshärad (halmstad). Fy sjutton sååå skoj. Trodde faktiskt inte det, men de var super skoj å jag tycker jag var rätt hyfsad iaf trots att jag aldrig har spelat boll...å min tre årige son brukar kommentera de som så här "Mamma du är en soooopa på fotboll". Sen fick vi två rätters på en av restaurangerna i Steninge...de va mycke mumsigt, speceillt efterrätten som var vitchoklad panacotta med jordgubbssås uppe på.
Onsdagen var de först vanlig arbetsdag sen begav hela arbetslaget ut på en roadtrip till Lilla Äspered (Borås) där vi besökte Elisabeth Råberg (samma person som vi var på föreläsning på nån månad sen, å som oxå har handledit oss) En bra dag, men sent blev de även denna dag..
Torsdagen hade vi Ågrenska (Gbg) hos oss, handledning i Fragile X, intressant...men tyvärr började man känna sig rätt sliten efter en lång vecka och de var svårt att ta in allt.
Fredagen tog jag emot lärare, assistent och specialpedagog från en annan skola som idag arbetar med den eleven jag ska ta emot i höst. Jag försökte introducerad vårt arbetssätt för dem och och vi tillsammans kan arbeta kring den eleven.
Kommer bli en mkt mkt spännande höst termin...

Sen på fredag kväll kom äntligen min syster med familj! Så underbart att få vara tillsammans med dom. Älskar er så mkt. För att inte tala om den lyckan i Olivers ögon när kusin Cornelia änligen fanns på plats:)
Helgen fylldes av allt möjligt, grill, badhusbesök, shopping, tv-spel, vanlig spel, god mat o dryck...efter mkt tjat från min man (ja de är faktiskt sant) även lite kungligt bröllop.
Tyvärr går en helg alldeles för fort...som Oliver sa hon kan väl komma nästa helg med, NÄ tyvärr oliver...men mamma då kan vi åka dit.
Synd att de är 20 mil emellan...hade räckt med 2 om man säger så....

"musikapan" Eyepet är vääääldigt spännade!


Douglas "smitaren/upptäckaren" Arasjö

Funderar på att göra vår egen film "på andra sidan häcken"
Så här vackert har jag de på andra sidan gatan....

Nähe, har suttit i snart en timma med å försöka plita ner de här...har de inte varit telefonen så har de varit Douglas som är sjuk i vilken gång i ordningen den här våren vet jag inte ens har tappat räkningen.
Denna gången är  de 2 kindtänder, plus några tänder till som har gjort honom dunder förkyld och ögonen rinner upp till...sen har han antagligen ofantligt ont för han gråter en gång i halvtimman... Hade lite feber igår kväll, men fullt pigg i morse...fick faktiskt gå till dagis dom få timmarna...men ikväll visade febern på lite grann igen. Han är ju inte sjuk på de sättet som han varit de andra gångerna....men ack så jobbigt ändå. Kan han inte bara få vara frisk en hel vecka iaf....utan "tandvärk" eller annat *pip*.
Ha de gott allesammans...å njut för snart är de midsommar å stundande semestrar.
kram

Kommentarer
Postat av: tina

Hoppas att D piggnar på sig snart! Han har haft en tuff tid, ja ni oxå för den delen. Inte roligt när ens små gryn är sjuka. Uffa, vill bara byta med dem då.



Trevlig midsommar!



kram

2010-06-22 @ 09:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0