Utan internet, tele o tv.

Trodde aldrig att det skulle hända när man har fiber, men ack ack va jag bedrog mig. Jag tittade på tv till kl var kanske 23.15 i fredags kväll...på morgonen va allt dött. Jaja tänkte min man de är bara till att starta om...men de var det inte. Det blinkade bara till en gång när han drog i och ur sladden annars var det bara dött!!!!!!!!!!!!!!!!
Tragik och sorg. Oliver tyckte vi skulle köpa ny tv, om de vore så enkelt... Försökte hitta ett journr till Fabo, men de har gjort om sina system så nu mera ringer man jour till securitas...å svaret från dom var att de kontaktar bara Fabo om det typ är vattenläcka eller nått annat sånt allvarligt.
Jag försökte förklara för kvinnan att det var allvarligt för oss, men till svar fick bara ni har väl en mobil...internet å tv kan man vara utan (förklara de för en treåring kände jag då) *suck*
Morr å fräs... Min älskad man ringde å felanmälde till telia istället...men de kunde ju inte skicka nån på  helgen. Tack o lov hade vi helgen bokad...men de är jobbigt när man inte kan göra som man själv vill.

Lördagen spenderade vi hos mamma å Kenneth i husvagnen, hade jätte mysigt i solen. Åt glass å förstås grillat på kvällen:)

Igår var vi på Liseberg hela familjen. Sicken ljuvlig dag! Knappt inget folk... Fick "förtur" i kön då de hänvisade alla barnvagnar till en å samma kö...så där sa de bara poff så var vi inne. Gick snabbt i biljettluckan med. Längsta kön var nog 10 min. När vi skulle äta på kvällen fick vi nästan en chock då det typ var folktomt på den restaurangen vi valde.
båda barnen var superduktiga hela dagen och hade förstås jätte skojigt. Douglas tyckte om att åka karusell. Åhh Oliver behöver ja la knappt säga nåt om han älskar de:)
Vann även denna gången stjärnvinst på toblerone (den ja vann i julas är inte ens slut haha) Oliver vann en liten leksaksbil å en påsebilar. Dock var han mkt besviken då han inte vann några chips (de gjorde han förra gången) Pappa vann inget alls å va lite "butter" över detta.... Oliver hade sån himla otur igår...för på varenda hjul han spelade på så blev de siffran i jämte han hade valt. Hela tiden var de så... Fortsätter de så får man nog sjutton gardera sig med att ta siffrorna precis i jämte de han valt.
Efter alla vattkoppor å sjukdomar den här våren så var det här den bästa dagen på mkt mkt mkt länge. fasen så skoj vi hade!

Bilder kommer sen...när vi får tillbak internet...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0