Onsdag!

Jahopp då var det redan onsdag å det har inte hänt speciellt mkt sen sist. Jag har jobbat, plockat hemma, jobba lite till. Igår va ja på jobbet i 11,5h, pust! Åh när jag kom hem möttes jag av en helt förstörd Oliver som grät som ja vet inte vad. Slutade med att jag sa men strunta i att äta om du har ont i munnen...då snyftar han å säger. mamma jag har inte sovit på länge... Men då tycker jag du ska sova. Jaaa de vill jag! Tio min senare var han ombytt, borstad och sov. Febern var på väg upp då han fått den på em...lederna började värka och blåsor i munnen, stackarn! Idag är han piggare igen å feberfri, men han får vara hemma å vila å få i sig lite mat igen. Douglas däremot vakna kvart över sex å då kände jag att det är nog bättre att han får "rastas" lite på dagis än att bråka med sin bror om han behöver vila.
Tycker barns sjukdomar är mkt mkt skumma. En annan blir sjuk och är sjuk ett par dar å sen dröjer de flera månader innan man blir de igen. Men småbarn kan typ vara sjuka en halv dag sen är de friska igen, å så håller de på så flera gånger i månaden. Åh när de blir "riktigt" sjuka då är de minsann så sjuka att får grå hår av rädsla för de höga febertopparna som håller i nästan en vecka. Skumt skumt!!

Idag blir iaf till att städa när jag kommer hem, så att det är snyggt och i ordning till helgen då mamma å Kenneth äntligen kommer på besök:) Ska bli så mysigt! Tror vi ser fram emot de lika mkt barnen och jag....å mamma/mormor med förstås;)
Nähe, nu ska ja spela nåt meningslöst spel den sista tiden på min rast för att stänga av hjärnan lite...
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

Så konstigt är det kanske inte, de har ju en massa baciller som de ska träffa på som vi haft ett halvt liv att möta.. :) men tur att han blev bra så fort igen! Håller med det är vidrigt med de där febertopparna som kommer o går.. Ses kanske på söndag! Kram

2010-11-10 @ 14:21:26
URL: http://residenssandynan.blogg.se/
Postat av: Ara

Hmm mer än halva städningen va klar när du kom hem ja....

2010-11-10 @ 21:31:40
URL: http://farasjo.blogspot.com/
Postat av: marthina

Hoppas att Oliver mår bättre nu och hela familjen haft en fin helg.



Kramar

2010-11-14 @ 21:40:56
Postat av: Emlan

Va gulligt av dig Tina att du tänker på oss. Jag trodde i lördags morse att Oliver fått ögoninflammation, men de blev inget med det. Vi hade jätte mysigt med mormor:) Däremot fick Douglas höstblåsor i munnen igår...men annars mår vi bra. Helg och vila har gjort oss gott:)

Kram

2010-11-15 @ 10:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0