Utmaning!

Utmaning: Mitt bloggande

Har blivit utmanad av Sara, en ny typ av frågestund – kul!


1. Hur länge har du bloggat? 
Jag har bloggat i ca 1,5 år.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Ca 7 st, kan bli nån mer ibland.

3. Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Alla är dagboksbloggar.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det hoppas jag verkligen att de tycker, jag försöker verkligen inte att vara nån annan där.

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Det tror jag nog att jag har. Vissa grejer vill man ju inte att andra ska läsa. Nån gång har jag skrivit nåt inlägg som jag tagit bort bara nån timma efter då det inte känts bra... Ibland behöver man ju få ur sig aggressioner som lätt kan bli fel riktade eller tolkade när man skriver ner dom.

6. I vilken utstäckning bloggar du för att få bekräftelse?
Behöver inte bli bekräftad av andra människor det har jag min familj till. Började blogga för att min familj skulle kunna följa pojkarnas utveckling trots att de är så långt bort. Dock är jag urkass på att lägga upp bilder.

7. Har du träffat folk IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nej det har jag inte.

8. Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Visst kan det vara skadligt både för personen som skriver och för deras omgivning. Många människor som har att skilja på vad som är riktigt privat. Är ju inte meningen att man ska hänga ut sig själv och andra.

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Just nu har jag ju varit inne i en svacka å tycker jag skriver om samma grejer hela tiden...men de är väl så vardagen ser ut. Man vill ju skriva med nåt innehåll...

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Hittar jag gnistan igen så kommer jag säkert att fortsätta blogga, jag vet ju att framförallt min mor och hennes man uppskattar den...å främst då när jag får tummen ur å lägger upp bilder.

Jag utmanar: Louise och Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0